Jak działają preparaty Ceramizator

Ceramiczno-metalowa warstwa ochronna

Ceramizatory, jak sama nazwa wskazuje – działają na zasadzie procesu ceramizacji. Proces ten jest ściśle związany z wysoką temperaturą oraz ciśnieniem, które zachodzą w miejscach trących ze sobą elementów metalowych.

Po odpowiednim zaaplikowaniu Ceramizatora® – zachodzi proces dyfuzji, wówczas cząsteczki preparatu łączą się z cząsteczkami metalu i to właśnie tworzy wytrzymałą odporną na zużycie warstwę ceramiczno – metalową. Dzięki temu tarcie można znacznie zredukować, co automatycznie przekłada się na wydłużenie pracy wszystkich części silnika oraz jego mechanizmów

Stosowanie preparatu ma wpływ na polepszenie struktury krystalicznej siatki metalu. Warstwa wierzchnia, zostaje utwardzona i wypełniona a cząsteczki ceramiki, likwidują defekty powstałe w procesach tarcia na skutek eksploatacji.

Jak nasze produkty działają w pojazdach klientów

Konstrukcje obecnych silników spalinowych wymagają zastosowania w nich olejów silnikowych w celu zmniejszenia tarcia i odprowadzania ciepłą z powierzchni trących mechanizmów. Niestety często sam olej nie jest w stanie zapewnić należytej ochrony ze względu na brak związków powierzchniowo czynnych które uzupełniają mikro defekty powstałe w procesie eksploatacji na powierzchniach mechanizmów. Dlatego właśnie nasz zespół opracował dodatek olejowy CERAMIZATOR oparty na nano komponentach ceramicznych które to wykazują doskonałe właściwości naprawcze i rewitalizacyjne struktury metalu.

Jak zapewne wiemy każdy użytkownik swojego pojazdu ceni sobie trwałość, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. W silniku spalinowym CERAMIZATOR wpływa na zwiększenie sprawności obniżając opory w silniku co przekłada się na niższe zużycie paliwa i dłuższą bezawaryjną eksploatację. Proces ceramizacji w silniku odbywa się poprzez dodanie do układu olejenia preparatu bez demontażu mechanizmów.Pełna ochrona w silniku jest zauważalna już po przejechaniu 1500 km i proces ten będzie utrzymywał się nawet do 100 000 km.

CERAMIZATOR ma bardzo szerokie zastosowanie wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z tarciem i zużyciem sprawdza się jako rewitalizant powierzchni metalowych narażonych na uszkodzenia. Wszelkie przekładnie zębate, ślimakowe, pasowe czy tez łańcuchowe wymagają smarowania. Niestety często sam smar nie jest w stanie zapewnić należytej ochrony ze względu na brak związków powierzchniowo czynnych które uzupełniają mikro defekty powstałe w procesie eksploatacji na powierzchniach mechanizmów.

Dlatego właśnie nasz zespół opracował dodatek CERAMIZATOR oparty na nano komponentach ceramicznych które to wykazują doskonałe właściwości naprawcze i rewitalizacyjne struktury metalu. Są to preparaty powierzchniowo czynne które w trwały sposób łączą się z metalem zabezpieczając i odbudowując jego powierzchnię.

Układ paliwowy w naszym pojeździe jest bardzo ważnym systemem odpowiedzialnym za prawidłowa prace silnika. Dlatego tak ważna jest jego konserwacja i dbanie o czystość. W wysokowydajnych układach wysokiego ciśnienia Common Rail niezmierna jest odpowiednia dbałość i profilaktyka aby system ten działał poprawnie i umożliwiał skuteczne spalanie dawki paliwowej. Niestety często słabej jakości paliwa przyczyniają się do procesu szybszego zużycia i w konsekwencji awarii któregoś z podzespołów. Jak temu zaradzić?

Z pomocą przychodzi nam CERAMIZATOR z przeznaczeniem do układów paliwowych który został opracowany z myślą utrzymaniu układu paliwowego w czystości a ponadto zawarta w nim ceramika regeneruje i zabezpiecza pompy paliwa oraz wtryskiwacze. Ponadto zmniejsza zużycie paliwa oraz poprawia osiągi i moc silnika.

Przeniesienie napędu przekazywanego z silnika na koła jest tak samo ważne jak prawidłowa praca silnika. W większości samochodów odbywa się to za pomocą manualnej skrzyni biegów i to ona pozwala nam w skuteczny sposób rozpędzić samochód i dostosować prędkość do danych obrotów silnika. Dlatego tak ważne jest prawidłowe działanie tego mechanizmu aby móc odpowiednio korzystać z pojazdu.

CERAMIZATOR z przeznaczeniem do manualnych skrzyni biegów został opracowany tak aby zabezpieczyć powierzchnie przekładni, synchronizatorów oraz wszystkich elementów narażonych na zużycie tak aby ich bezawaryjna eksploatacja mogła przebiegać jak najdłużej. CERAMIZATOR usprawnia zmianę biegów oraz usprawnia pracę przekładni. Proces ceramizacji w manualnej skrzyni biegów odbywa się poprzez dodanie do układu olejenia preparatu bez demontażu mechanizmów. Pełna ochrona jest zauważalna już po przejechaniu 10 000 km i proces ten będzie utrzymywał się nawet do 100 000 km.

Już coraz większa liczba współczesnych samochodów jest wyposażona w automatyczne skrzynie biegów. Wiąże się to z wygodą i komfortem podczas podróżowania szczególnie w warunkach miejskich kiedy zmiana poszczególnych przełożeń biegów jest bardzo częsta aby dostosować prędkość do odpowiednich warunków jazdy. Jeśli cenimy sobie ten komfort i wygodę to warto pamiętać o to by zadbać o tak zaawansowany technicznie mechanizm jakim jest automatyczna skrzynia biegów.

CERAMIZATOR z przeznaczeniem do automatycznych skrzyni biegów został opracowany tak aby zabezpieczyć powierzchnie przekładni, synchronizatorów oraz wszystkich elementów narażonych na zużycie tak aby ich bezawaryjna eksploatacja mogła przebiegać jak najdłużej. CERAMIZATOR usprawnia zmianę biegów oraz usprawnia pracę przekładni. Proces ceramizacji w automatycznej skrzyni biegów odbywa się poprzez dodanie do układu olejenia preparatu bez demontażu mechanizmów. Pełna ochrona jest zauważalna już po przejechaniu 50 000 km i proces ten będzie utrzymywał się nawet do 100 000 km.

Bardzo ważnymi elementami mechanicznymi w naszych pojazdach, które służą do przeniesienia energii mechanicznej z skrzyni biegów na koła są różnego rodzaju układy przeniesienia napędu takie jak mechanizm różnicowy, przeguby, koła zębate, łańcuchy. Te elementy są narażone na zużycie i zmęczenie materiałów z jakich są wykonane. Efektem ubocznym tego zjawiska jest znaczne wydzielanie ciepła, nadmierne tarcie współpracujących elementów co powoduje określone problemy z doborem odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Wiąże się to z częstymi naprawami i wymianą zużywających się ponad miarę części i awariami.

Doskonałym rozwiązaniem jest dodanie CERAMIZATORA do układu smarowania w wyżej wymienionych mechanizmach. CERAMIZATOR odbudowuje powierzchnie metalowe i zabezpiecza je wytrzymałą odporna na użycie warstwą ceramiczno-metalową. Pozwala to nawet kilkukrotnie wydłużyć czas pracy urządzenia.

Niezmiernie ważnym pod kontem funkcjonalności jak i bezpieczeństwa użytkowania samochodu jest hydrauliczny układ wspomagania kierownicy. Precyzja prowadzenia i zachowanie się auta podczas skręcania zależy od stanu technicznego naszego układu wspomagania kierownicy. Dlatego tak ważna jest jego konserwacja i zabezpieczenie przed zużyciem.

Dodanie CERAMIZATORA do hydraulicznego układu wspomagania kierownicy regeneruje i wydłuża żywotność pompy wspomagania. Praca układu kierowniczego staje się cichsza i bardziej płynna co poprawia precyzje prowadzenia pojazdu. Ustępuje hałas i wibracje układu kierowniczego.

Technologia ceramizacji Jak działa w twoim pojeździe
Jedną z metod ceramizacji i rewitalizacji silnika jest dodanie do układu olejenia mineralnego dodatku ceramicznego, który wytwarza na powierzchniach metalowych, cienką i bardzo trwałą warstwę metalowo-ceramiczną która cechuje się znakomitymi właściwościami materiałowymi.
W badaniach tribologicznych wykazuje bardzo niskie współczynniki tarcia oraz bardzo silną odporność na zużycie. Powłoka cermetalowa powstaje w efekcie adhezji cząsteczek budulca ceramicznego z molekułami metalu przemieszczającymi się w oleju. Procesowi sprzyja selektywne przenoszenie swobodnych molekuł metalu, które znalazły się w substancji smarnej w wyniku zużyciowego charakteru tarcia.
Powłoki ceramiczne mają bardzo szerokie zastosowanie i sprawdzają się jako:
  • Powłoki zmniejszające tarcie – wszędzie tam gdzie występuje tarcie w ruchu obrotowym i posuwisto-zwrotnym.
  • Zabezpieczenia antykorozyjne -szczególnie istotne w przypadku rzadko używanych lub sezonowanych mechanizmów.
  • Do pewnego stopnia również, jako powłoki regenerujące zużyte powierzchnie.
Opisany powyżej zespół procesów, zabezpiecza miejsca tarcia za sprawą gładkiej powłoki cermetalowej o dużej twardości i niskim współczynniku tarcia. Ceramizacja przywraca nominalną geometrię powierzchni oraz chroni i wydłuża wielokrotnie czas eksploatacji układu.
Wykres przedstawia zmiany współczynników tarcia oraz zużywania się mechanizmów silnika na skutek zastosowania preparatu Ceramizator.